Bekijk

Vragen over uw merk? Neem vrijblijvend contact op en wij helpen u verder.

Klant:
Montessori 't Annink
Merkidentiteit
Grafische vormgeving

Montessori 't Annink Re-Branding

Klant

Montessori 't Annink

Jaar

2022

Locatie

Hengelo, Overijssel

Overige producten

Visitekaarten

Vlaggen

Presentatiemappen

Briefpapier

Kleding

Het 10 jaar oude logo van de Anninksschool in Hengelo was nodig toe aan een opfrisser. Het logo was niet langer geschikt voor fysiek of online gebruik en de naam stond op het punt om veranderd te worden wegens nieuwe toevoegingen aan de school. Aan mij de uitdaging om een fris nieuw logo te ontwerpen wat klaar is voor de toekomst. Met het logo moest ook een nieuwe flexibele merkidentiteit uitgewerkt worden. 

“De wereld om ons heen” was een belangrijk inspiratiepunt voor de merkidentiteit. Ik wilde de kinderen aansporen om nieuwsgierig te zijn en op onderzoek uit te gaan. Ontdek de wereld om je heen, buiten de lijnen denken, vragen stellen en nieuwsgierig zijn. Dit waren allemaal belangrijke thema’s meegenomen in de positionering gesprekken. 

No items found.

Door op een speelse manier krijt strepen en handgetekende karakters die niet precies binnen de lijnen zijn gekleurd te gebruiken communiceren we dat er ruimte is voor creativiteit en dat ‘fouten’ maken toegestaan is. We moedigen de kinderen aan om zelf verder te borduren op deze elementen. 

Het uiteindelijke resultaat heeft alle eisen van de klant aangetikt en meer. Met deze flexibele merkidentiteit heeft Montessori ’t Annink nu alle benodigdheden om zichzelf verder te ontwikkelen en hun waardes mee te geven aan zowel de leerlingen als ouders.

No items found.
No items found.